tooltip after the triger
tooltip after the triger
Hívjon minket a hét bármely napján az alábbi számon:06/1-452-5186
Keresés

Hívjon minket a hét bármely napján az alábbi számon:

06/1-452-5186

Általános vásárlási feltételek

Általános vásárlási feltételek

Általános vásárlási feltételek

  1. Bevezetés
  2. Megrendelés, a szerződés létrejötte, fizetés,
  3. Áruhitel
  4. Árak
  5. Szállítási feltétele
  6. Elállási jog
  7. Szavatosság és jótállás
  8. Fogyasztóvédelmi szervek elérhetősége

1. Bevezetés

Az alábbi Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban ÁVF) érvényesek a www.topshop.hu | www.dormeo.hu | www.delimano.hu | www.walkmaxx.hu | www.kosmodisk.hu | www.liveactive.hu | www.ivyss.hu és www.sharkshop.hu honlapokon, illetve a Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft-től telefonon történő megrendelés esetén, és ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. Törvény 5.§ (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást tartalmaznak. Telefonos megrendelés esetén munkatársaink minden esetben felhívják a vásárló figyelmét a jelen vásárlási feltételek tanulmányozására.

Társaságunk fenntartja a jogot az ÁVF rendelkezéseinek módosítására, ezért kérjük, minden vásárlás előtt olvassa el a honlapon közölt feltételeket. Módosítás esetén a honlapon vagy telefonon leadott megrendelésekre a megrendelés leadásának napján érvényben lévő ÁVF rendelkezései érvényesek.

2. Megrendelés, a szerződés létrejötte, fizetés

Termékeink a következő módokon vásárolhatók meg:

honlapunkon keresztül történő megrendeléssel:

Online vásárlás esetén a webáruházba való bejutás nincs előzetes regisztrációhoz kötve, így a szolgáltatás korlátozás nélkül minden látogató számára elérhető a www.topshop.hu | www.dormeo.hu | www.delimano.hu | www.walkmaxx.hu | www.kosmodisk.hu | www.liveactive.hu | www.ivyss.hu és www.sharkshop.hu internetes áruházunkban megtekintheti és megrendelheti aktuálisan megvásárolható termékeinket. Az aktuális ajánlatokról a termékoldalakon talál információt. A ''Megrendelés'' gombbal beteheti a kívánt árut a ''Kosárba''. A kosár arra szolgál, hogy itt gyűjtse a megrendelni kívánt termékeket, és láthassa, mennyi a várható összes költsége. A kosárból véglegesítheti a megrendelését a ''Megrendelés'' gombbal.

Ezt követően a vásárló három lehetőség közül választhat, az egyik a megrendelt termék vételárának, szállítási költségének megfizetése kiszállításkor, illetve az online kártyás fizetési lehetőség választása, vagy meghatározott termékek megrendelése esetén fogyasztási kölcsön, áruhitel igénylése a Cetelem Bank Zrt.-től.

Amennyiben Ön nem az online bankkártyás fizetési lehetőséget választja, akkor a Megrendelés elküldésével egy automatikus e-mailt küld nekünk rendelési szándékáról, mi visszajelzésképpen e-mailben értesítjük arról, hogy rendelése megérkezett rendszerünkbe.

Amennyiben a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg a vásárlóhoz, a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.

Az oldalon történt elektronikus megrendelés feladásával, és az automatikus visszaigazolás megküldésével még nem keletkezik szerződés a vásárló illetve a Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft között.

Minden vásárlót telefonon visszahívunk a megrendelést követően. A pontos adatok felvétele azért szükségszerű és elkerülhetetlen, mert ezek alapján tudjuk azonosítani megrendelésüket, megállapítani kedvezményeik mértékét, és természetesen csak pontos címük ismeretében tudjuk a termékeket futárszolgálatunkkal házhoz szállítani. Ezen adatokat minden esetben a telefonos egyeztetés során véglegesítjük. A megrendelés szóbeli, telefonos megerősítést követően minősül csak szerződéskötésnek.

Online bankkártyás fizetési lehetőség választása esetén az adatok megadása után a megrendelés gombra kattintva átirányítja a vásárlót a weboldal a PayU (PayU Hungary Kft. székhely:1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.) fizetési felületére, ahol lehetősége van bankkártyás fizetéssel kifizetni a termék vételárát és a szállítási díjat. Amennyiben a tranzakció sikeres volt, akkor Befejezés oldalunkon erről értesítjük.

Ezt követően a megrendelés visszaigazolásáról e-mailt küldünk.

Online bankkártyás fizetés esetén a szerződés a vételár megfizetésével egyidejűleg jön létre, és külön telefonon történő rendelés megerősítésre nincs szükség.

telefonon keresztül történő megrendeléssel
a (061) 452 51 99-es telefonszámon, ahol 7-19 óra között (hétvégén 7-18 óra között) a rendelésekkel kapcsolatos kérdésekre az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolnak. 19 óra után üzenetrögzítő fogadja a hívásokat. A hívásokat rögzítjük.

A szerződés telefonos megrendelés esetén a megrendeléskor, internetes megrendelés esetén a megrendelés telefonos megerősítésével egyidejűleg jön létre, a teljesítés időpontja pedig telefonos megrendelés vagy online vásárlás esetén a termék vásárló által történő átvétele.
A termékeinkre vonatkozó szerződés megkötésének nyelve kizárólag a magyar nyelv.
A fentiek alapján létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződéseket iktatjuk, a szerződések utóbb hozzáférhetőek.

Internetes oldalainkon a rendelés feladásakor lehetőséget biztosítunk a személyes adatok módosítására, illetve a kiválasztott termék módosítására a rendelés leadását követően is. A rendelési szám megadásával, melyet e-mailben küldünk el minden online leadott rendelést követően, személyesen is kérheti az esetleges módosításokat ügyfélszolgálatunkon keresztül.

  1. Áruhitel

Társaságunk 2014. június 1-től kezdődően csak és kizárólag olyan megrendelések esetén, melyek tartalmaznak legalább 1 db legalább 13 cm vastag Dormeo matracot, a Cetelem Bank Zrt.-vel való együttműködés keretében az áruhitel igénybevételének lehetőségét is biztosítja vásárlói számára az adott, akár több egyéb terméket is tartalmazó megrendelés teljes összegére vonatkozóan.

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy sem fedőmatracok sem 13-cm-nél vékonyabb matracokat is tartalmazó megrendelés esetén nincs mód a Cetelem Bank Zrt. áruhitelének igénybevételére.

Amennyiben Ön áruhitelt szeretne igénybe venni a termékek megvásárlása érdekében, a fizetési lehetőségek közül válassza a Cetelem online áruhitel opciót, és a megrendelés jóváhagyásával, automatikusan átkerül a Cetelem Bank Zrt. hiteligénylő alkalmazásába. Itt a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelő, részletes tájékoztatást követően egyszerű kalkulátor segítségével kiválaszthatja a kívánt hitelkonstrukciót. Ezt követően a szükséges adatok megadása után a „Hitelbírálat” gombbal elküldheti az adatait, melyek szükségesek az előzetes hitelbírálathoz.

A Cetelem Bank Zrt. előzetes hitelbírálata után, amennyiben az igénylés előzetes hitelbírálat keretében elfogadásra kerül, és erről Ön tájékoztatást kap a Cetelem Bank Zrt–től, ki kell nyomtatnia az áruhitel szerződését, amelyet a Cetelem Bank Zrt.-től származó e-mailben megkap, és amely egyéb részletes információkat is tartalmaz.

A Cetelem Bank Zrt. pozitív hitelbírálata esetén, melyről a Cetelem Bank Zrt. tájékoztat minket felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval megadott telefonszámán, aki a megrendelését megerősíti.

Ezután postai úton vagy személyesen el kell eljuttatnia a szerződést és egyéb szükséges dokumentumokat részünkre,(cím: 1158 Budapest, Késmárk u. 14.) melyről részletes tájékoztatást kap az előzetes pozitív hitelbírálatot követően.

Valamennyi a hiteligényléshez szükséges dokumentum beérkezését követően továbbítjuk ezeket a Cetelem Bank Zrt.-nek, aki hitelkérelem elfogadása esetén haladéktalanul, írásban, elektronikus úton tájékoztat minket és a vásárlót is a végleges pozitív hitelbírálatról. Ezt követően van lehetőség arra, hogy a kiválasztott, a kölcsön igénybevételével finanszírozott terméket az Ügyfélnek kézbesítsük.

A kézbesítés során kiemelt jelentőségű, hogy hitel igénylője a „Áruátvételi igazolás és folyósítási megbízás” -t aláírja, mivel ez a feltétele annak, hogy a Cetelem Bank Zrt. a kölcsön összegét folyósítsa számunkra.

Amennyiben a vételár a Magyar Cetelem Bank Zrt. fogyasztási kölcsönéből kerül megfizetésre, úgy a termék kiszállításának feltétele, hogy a Bank által végzett hitelbírálat pozitív eredménnyel járjon, a hitelbírálathoz szükséges valamennyi nyomtatvány pontosan, hiánytalanul kitöltésre és aláírásra kerüljön. A kölcsönszerződés megkötéséhez minden esetben szükséges a bank által kért összes dokumentum benyújtása.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a jelen tájékoztatás nem minősül az áruhitellel kapcsolatos teljeskörű tájékoztatásnak, ezt a http://www.dormeo.hu/?tn=info&id=298872 oldalon és a Cetelem Bank Zrt. www.cetelem.hu weboldalán találja.

4. Árak

A honlapon megadott eladási árak forintban szerepelnek, és tartalmazzák a 27% általános forgalmi adót. A honlapunkon és telefonon megrendelt termékek házhoz szállításának díja minden esetben az egyes termékekre vonatkozó, és a vásárló által igénybe vehető szállítás típusától függ, mely tételt az eladási ár nem tartalmazza. A szállítást vállalkozásunk harmadik féltől rendeli meg, annak költségét minden esetben (kivéve akciók és promóciók, ha ingyenes kiszállítással hirdeti meg a vállalkozás) a fogyasztóra továbbhárítja közvetített szolgáltatásként. Ennek pontos összegéről a megrendeléskor, illetve a telefonos visszahíváskor adunk pontos tájékozatást.

A szállítási díj 1200-7000 Ft között változik a termék súlyától és árától függően. A pontos szállítási költségről a megrendelés visszaigazolásakor emailben vagy telefonon kap tájékoztatást a vásárló. Online bankkártyás fizetési lehetőség választása esetén a szállítási díj minden esetben megegyezik a megrendelés kapcsán megjelölt szállítási díjjal.

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy 2013. május 7. napjától lehetőség van online bankkártyás fizetési mód választására is. Online bankkártyás fizetési mód választása esetén minden esetben forintban történik a tranzakció, függetlenül attól, hogy a kártyabirtokos kártyája nem forint devizanemű. Az oldalon látható esetlegesen devizában feltüntetett vételár csupán tájékoztató jellegű, mert a fizetés a kibocsátó bank terheléskori deviza eladási árfolyama szerint történik. A bankszámlán a fizetés beterhelt összege forintban – a kártyatársasági, illetve a kibocsátó banki konverziók miatt – minimálisan eltérhet az árfolyamváltozás következtében.

A Top Shop webáruházakban kínált termékek műszaki és más paramétereinek, adatainak, árainak stb. helyessége érdekében minden esetben a legnagyobb gondossággal járunk el, de ezekért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár került a webáruházba, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő ''0'' Ft-os vagy ''1'' Ft-os árra, akkor nem vagyunk kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.

A webáruházban megjelenő termékekről közölt fotók, valamint műszaki leírások esetenként pontatlanok lehetnek, hivatalos adatokat az adott termék gyártójának weboldalán talál.


5. Szállítási feltételek

A termék házhoz szállítása esetén a szállítási díjról a vásárló minden esetben a szerződés megkötését megelőzően kap tájékoztatást.
A megrendelt termékeket - amennyiben azok raktáron vannak - a szerződéskötés időpontjától számított 7 napon belül kiszállítjuk. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy egyes termékekből hiány keletkezik, ilyen esetekben a szállítási határidő hosszabb lehet. Erről a szerződéskötéskor tájékoztatjuk a vásárlót. A leszállított termékért az eladási árat és a szállítási díjat minden esetben személyesen a futárnál kell megfizetni (kivéve online bankkártyás fizetés esetén).
A küldemény átvételekor a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze a csomag sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át! Minden megrendelés esetében a szállítási díj megtérítése az átvétel pillanatában történik.(kivéve online bankkártyás fizetés esetén) A számlát és a termékhez kapcsolódó használati útmutatót, esetleg jótállási jegyet, egyéb információs anyagot a csomagban mellékeljük.6. Elállási jog

A honlapon, illetve telefonon keresztül történt vásárlás esetén a vásárló az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Kiskereskedelmi egységekben vásárolt termékekre a 14 nap pénz-visszafizetési garancia nem érvényes. Boltjainkban történő vásárlás esetén csak a termék hibája esetén van lehetőség elállásra. Kérjük, minden esetben a vásárlás helyén tájékozódjon a pénz-visszafizetési lehetőségekről.

A klubtagok részére 30 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk valamennyi megvásárolt termékre vonatkozóan. Kivételt képeznek a használat során elfogyó termékek, azokra csak bontatlan csomag esetében tudjuk a pénzvisszafizetést biztosítani.
Interneten és telefonon történő rendelések esetén Dormeo matracokra, a Dormeo Renew fedőmatracra, Kosmodisk Active, Classic és Prestige termékekre 30 napos kipróbálási lehetőséget biztosítunk, azaz a vásárló az e termékek átvételét követő 30 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.

Amennyiben a vásárolt áru mellé a vásárló nem kap a 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet 3.§-ában megjelöltek szerinti írásos tájékoztatót (azaz amennyiben a jelen Általános Vásárlási Feltételek nem tartalmaznak valamennyi, jogszabály által megkívánt követelményt), úgy az elállási jog az áru átvételének napjától számított 3 hónapon belül gyakorolható. Ha a tájékoztatásra három hónapon belül mégis sor kerül, az elállásra nyitva álló határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót a vásárló ténylegesen kézhez kapta.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

Nem a termék hibája miatt gyakorolt elállás esetén a kifizetett vételár az elállási nyilatkozat eladó általi kézhezvételét követő 30 napon belül visszatérítésre kerül. A vételáron felüli költségeket (szállítási díj), és az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a vásárló köteles viselni.

Nem gyakorolható az elállási jog olyan áru esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött (pl. higiéniai okból), vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, használat közben elfogy vagy gyorsan romlandó, illetve hang- vagy képfelvétel (DVD, VHS) vásárlása esetén, ha a csomagolást a vásárló felbontotta, és az áru nem minőségi hibás.

Az elállási jog gyakorlása csak eredeti állapotának megfelelő, sértetlen, rendszeresen még nem használt termékekre érvényes (kiegészítőkkel, használati utasítással ellátott áru az eredeti csomagolásban visszaküldve), ellenkező esetben jogunkban áll az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárunk megtérítését követelni.

Amennyiben a kiszállított termék nem nyeri el a vásárló tetszését, a kiszállítást követő 14 napon vagy a fent részletezett egyes termékek vagy klubtagság esetén 30 napon belül visszaküldheti a számlával együtt címünkre: 1158 Budapest, Késmárk u. 14. Kérjük, az árut ne utánvéttel adja fel, mert az ilyen módon visszaküldött csomagokat nem áll módunkban átvenni, a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költséget minden esetben a vásárlónak kell viselnie. Az áru ellenértékét postai úton, csekken utaljuk vissza. Garanciánk csak sértetlen, rendszeresen még nem használt termékekre érvényes. A termékek esetleges cseréjét, alkatrészek pótlását postai úton illetve futárszolgálattal bonyolítjuk. Kérjük, ilyen igénye esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a
(+36 1) 666-3029-es, (+ 36 1) 666-3037-es telefonszámon, vagy levélben a 1158 Budapest, Késmárk u. 14. címen.7. Szavatosság és jótállás

Termékeinkre a termék hibája esetén a jogszabályokban meghatározott szavatosságot, illetve jótállást vállalunk. A Dormeo matracokra a jogszabályi mértéket meghaladó 10-15 év jótállást biztosítunk.

Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy termékeink megvásárlása a hatályos jogi szabályozás értelmében fogyasztói szerződésnek minősül. A hatályos jogszabályok alapján vásárlóinkat a következő jogok illetik meg.7.1 A szavatossági és jótállási jogról

A szavatossági jog alapján a szavatosság kötelezettje (Kötelezett) felelősséget vállal azért, hogy teljesítéskor a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek megfelelő hibátlan terméket ad át a vevőnek, tehát a terméknek nincs olyan hibája, amely csak később fog kiderülni. Hibáról beszélünk abban az esetben, ha a termék mennyiségi vagy minőségi szempontból hibás.

A hiba okának a termék használatakor kell fennállnia, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy
- már teljesítéskor megvolt a hiba oka
- teljesítéskor nem lehetett észlelni
- vétlen a hiba bekövetkezésében

Vélelmezett, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Nem hibás a teljesítés, ha a vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből fakadó eredő kárért a vásárló felelős. A vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét, azonban használt termékeknél, az elévülési idő egy év (elévülési határidő), kivéve leértékelt, akciós termékek. Az elévülési határidő a teljesítéskor kezdődik.

Abban az esetben, ha a jogosult igényét azért nem tudja érvényesíteni a bíróság előtt keresettel az elévülési időn belül, mert a hiba - bár az oka már megvolt a teljesítéskor - csak később jelentkezett, vagy menthető okból nem volt abban a helyzetben, hogy igényét érvényesítse (pl. betegség), a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év (jogvesztő határidő).

A szavatossági jog alapján a vásárló javításra, cserére jogosult. A szavatossági igények közül a vásárló választhat.

Az árleszállítást vagy az elállást akkor választhatja a jogosult:
- ha sem kijavítást, sem kicserélést nem kérhet (ennek teljesítése lehetetlen, vagy a kötelezett részére a másik választható szavatossági igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel jár), vagy
- ha a kijavítás vagy kicserélés szavatossági jogként ugyan érvényesíthető lenne
o de ezt a kötelezett nem vállalta,
o a kötelezett vállalja ugyan, de nem végzi el, vagy
o a kötelezett vállalja, de nem tudja - a dolog tulajdonságaira és rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni.

A jótállás (más néven garancia) azt jelenti, hogy a kötelezett „garantálja”, hogy a szolgáltatott dolog bizonyos időtartamon belül kifogástalanul fog működni. Ez alatt az időtartam alatt a kötelezett a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (például azért, mert a vásárló nem rendeltetésszerűen használta a szolgáltatott dolgot).

Azon termékek esetében, amelyeknél az eladónak jótállási kötelezettsége van, minden esetben a termékekhez mellékelt jótállási nyilatkozat tartalmazza a jótállás kötelezettjének nevét és címét, a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát, és a belőle eredő jogok érvényesítésének módját; illetve utalást arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből eredő jogait nem érinti.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a kötelezett jótállási kötelezettségének nem tesz eleget a vásárló felhívására megfelelő határidőben, a határidő lejártát követő 3 hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt a jótállási igény, ha a jótállási idő már letelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási igények érvényesítésére egyebekben a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.7.2 Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettség

Az egyes tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a jótállási idő 1 év a következő termékek tekintetében:

1. hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény;
2. mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasalógép;
3. villamos és/vagy gázenergiával működtetett sütő-, főzőberendezések és ezek kombinációja
10 000 Ft bruttó vételár felett;
4. vízmelegítők, fűtő-, légkondicionáló és egyéb légállapot-szabályozó berendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett;
5. porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztítógép, padlósúroló- és fényesítőgépek;
6. varrógép, kötőgép;
7. motoros kerti gépek, motoros kézi szerszámok, motoros szivattyúk 10 000 Ft bruttó vételár felett;
8. az egy éves, illetve az egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
9. személygépkocsi, motorkerékpár, kerékpár, babakocsi;
10. lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi;
11. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett;
12. elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, többfunkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felett;
13. üzenetrögzítők, kihangosító készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
14. műholdvevő és AM Micro antennarendszerek és ezek részegységei, televíziók, projektorok, videomagnók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
15. rádiók, autórádiók, rádiós ébresztőórák, rádió adó-vevő készülékek, amatőr rádióadók és rádióvevők, műholdas helymeghatározók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
16. lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-felvevők és -lejátszók, DVD-felvevők és -lejátszók, egyéni hangrendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
17. fényképezőgépek, film- és hangfelvevő kamerák, videokamerák és camcorderek, film- és írásvetítők, filmnagyítók, filmelőhívó és filmfeldolgozó készülékek, fotónyomtatók, film- és diaszkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
18. MP3 lejátszók, pendrive készülékek, illetve az ezekhez, valamint a digitális fényképezőgépekhez használatos memóriakártyák 10 000 Ft bruttó vételár felett;
19. távcsövek, látcsövek, mikroszkópok, teleszkópok, iránytűk, tájolók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
20. személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
21. számológépek, zsebszámológépek, menedzserkalkulátorok 10 000 Ft bruttó vételár felett;
22. írógépek és szövegszerkesztők 10 000 Ft bruttó vételár felett;
23. hangszerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
24. órák 10 000 Ft bruttó vételár felett;
25. bútorok 10 000 Ft bruttó vételár felett.

A jótállási jog akkor érvényesíthető, ha a hiba oka az áru megvásárlásakor fennállt. A kötelezett csak akkor mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. A jótállási határidő a fogyasztási cikk vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A jótállási körbe tartozó felsorolt tartós fogyasztási cikkekre is érvényesek a szavatossági jogszabályok (kicserélés, kijavítás, árleszállítás, elállás) azzal az eltéréssel, hogy a fogyasztó 3 munkanapon belül érvényesítheti csereigényét. A kötelezett nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, köteles a fogyasztási cikket kicserélni, amennyiben a meghibásodás akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

A felsorolt termékekhez kötelezően mellékelendő a jótállási jegy. A jótállási igény elsősorban a jótállási jeggyel érvényesíthető, de fennáll a jótállási kötelezettség akkor is, ha a jótállási jegy szabálytalanul lett kiállítva, vagy nem lett a vásárlónak átadva.7.3 Szavatossági és jótállási igények intézése

A nálunk vásárolt termékeket minden esetben használati útmutatóval, jótállás esetén jótállási jeggyel, illetve reklamációs lappal látjuk el.

Amennyiben termékeinkkel kapcsolatban szavatossági vagy jótállási jogát kívánja érvényesíteni, akkor azt a vételár megfizetését igazoló bizonylat (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni.
A vásárló az alábbi szervezeti egységeinkben, üzleteinkben érvényesítheti kifogásait:

Ügyfélszolgálatunkon: telefonon, interneten leadott rendelésnél és budapesti Top Shop mintaboltjainkban vásárolt termékek esetében 1158 Budapest, Késmárk u. 14. szám alatt.
Hétköznap 13.00 -14.00 óra között
Telefonon: (+36 1) 666-3029, (+36 1) 666-3037

Mintaboltban történő vásárlás esetén üzleteinkben: csak abban az esetben, ha a vásárlás is a boltban történt.

Kiskereskedelmi üzletben történő vásárlás esetén a cseregarancia a vásárlás helyén érvényesíthető.

A boltok illetve partnerüzletek aktuális listájaa www.topshop.hu | www.dormeo.hu | www.delimano.hu | www.walkmaxx.hu | www.kosmodisk.hu | www.liveactive.hu | www.ivyss.hu és www.sharkshop.hu honlapokon az „Üzleteink” ill. „Mintaboltjaink” menüpont alatt található meg.

A vásárló kifogásáról - amennyiben a vásárló személyesen jelenik meg ügyfélszolgálatunkon - jegyzőkönyv készül.

Abban az esetben, ha a vásárló szavatossági vagy jótállási jogait nem személyesen, hanem postai úton kívánja érvényesíteni, ezt a termék mellett található reklamációs lapon, az azon megjelöltek szerint teheti meg.

A jegyzőkönyv másolatát a vásárló kapja meg. Amennyiben a vásárló igényének teljesíthetőségéről a kötelezett annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.

A kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a vásárló nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.8. A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 6000 Kecskemét, Klapka u. 34.

Postacím: 6000 Kecskemét, Klapka u. 34.

Telefonszám: +36 76 481 405, Telefax: +36 76 481 416

E-mail: fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu

Baranya Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.

Postacím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.

Telefonszám: +36 72 510 494, +36 72 510 790,

Telefax: +36 72 510 791

E-mail: fogyved_ddf_pecs@nfh.hu

Békés Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.

Postacím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.

Telefonszám: +36 66 546 150, +36 66 546 151,

Telefax: +36 66 546 140,

E-mail: fogyved_daf_bekescsaba@nfh.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.

Postacím: 3501 Miskolc, Pf.:589

Telefonszám: +36 46 506 071, Telefax: +36 46 506 072

E-mail: fogyved_emf_miskolc@nfh.hu

Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.

Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.

Telefonszám: +36 1 450 2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

6721 Szeged, Tisza L. krt. 11.

Postacím: 6701 Szeged, PF: 12.

Telefonszám: +36 62 541 737

Telefax: +36 62 541 739

E-mail: fvf@fvf.csmkh.hu

Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 12-14.

Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf.: 936.

Telefonszám: +36 22 501 751, +36 22 501 626,

Telefax: +36 22 501 627

E-mail: fogyved_kdf_szekesfehervar@nfh.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 9022 Gyır, Türr István u. 1.

Postacím: 9002 Gyır, Pf.: 311.

Telefonszám: +36 96 329 244, Telefax: +36 96 329 186

E-mail: fogyved_nydf_gyor@nfh.hu

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 4024 Debrecen, Szent Anna u. 36.

Postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.

Telefonszám: +36 52 533 924, Telefax: +36 52 327 753

E-mail: fogyved_eaf_debrecen@nfh.hu

Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 3300 Eger, Kossuth Lajos u. 9.

Postacím: 3301 Eger, Pf.: 81.

Telefonszám: +36 36 515 598, +36 36 515 597, Telefax: +36 36 323 587

E-mail: fogyved_emf_eger@nfh.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 5000 Szolnok, Ady Endre út 35-37.

Postacím: 5000 Szolnok, Ady Endre út 35-37.

Telefonszám: +36 56 513 336, Telefax: +36 56 510 204

E-mail: fogyved_eaf_szolnok@nfh.hu

Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.

Postacím: 2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.

Telefonszám: +36 34 309 303, Telefax: +36 34 309 302

E-mail: fogyved_kdf_tatabanya@nfh.hu

Nógrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 3100 Salgótarján, Mérleg út 2. (2011.04.15-tıl)

Postacím: 3100 Salgótarján, Mérleg út 2..

Telefonszám: +36 32 511 116

Telefax: +36 32 511 118

E-mail: fogyved_emf_salgotarjan@nfh.hu

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.

Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.

Telefonszám: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900, Telefax: +36 1 236-3956

E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu

Somogy Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.

Postacím: 7401 Kaposvár, Pf.: 76.

Telefonszám: +36 82 510 868, Telefax: +36 82 510 661

E-mail: fogyved_ddf_kaposvar@nfh.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.

Postacím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.

Telefonszám: +36 42 500 694, Telefax: +36 42 504 398

E-mail: fogyved_eaf_nyiregyhaza@nfh.hu

Tolna Megye Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 7100 Szekszárd, Szt. István tér 11-13.

Postacím: 7100 Szekszárd, Szt. István tér 11-13.

Telefonszám: +36 74 510 414, Telefax: +36 74 510 413

E-mail: fogyved_ddf_szekszard@nfh.hu

Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 9700 Szombathely, Petıfi S. u. 8.

Postacím: 9701 Szombathely PF. 29.

Telefonszám: +36 94 505-220, +36 94 505 219,

Telefax: +36 94 506 984

E-mail: fogyved_nydf_szombathely@nfh.hu

Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.

Postacím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.

Telefonszám: +36 88 564 136, Telefax: +36 88 564 139

E-mail: fogyved_kdf_veszprem@nfh.hu

Zala Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji út 24.

Postacím: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji út 24.

Telefonszám: +36 92 510 530, Telefax: +36 92 510 641

E-mail: fogyved_nydf_zalaegerszeg@nfh.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.