A kosarad üres.

Próbáld ki a

A leghatékonyabb technikák a korai felkelésre

A legjobb technika a korai felkelésre maga a felkelés! Ki kell ugrani az ágyból, nyújózni egy egészségeset, és azt mondani: "Igen! Élek!" Vagy nem. Mivel ez kicsit soknak tűnhet egyeseknek, akik nehezebben ébrednek, és szeretnek lustálkodni, ezért összegyűjtöttünk néhány hatékony technikát a korai felkelésre.

A hétvégék nem alvásra valók

A korán kelést legjobb a hétvégén gyakorolni, mert ha elálmosodsz, lesz időd szundítani egyet. Először is gondold át, hogy miért akarsz korán kelővé válni. Valóban egy mélyről fakadó vágyról van szó, vagy fogalmad sincs az okáról? Mert ha csak játszol a gondolattal, és nem igazán akarsz korán kelni, nem lesz könnyű a folyamat. De ha tényleg minden vágyad a korán kelés, és az alvástól elnyert időt konkrét dolgokra akarod fordítani, garantáljuk, hogy sikerülni fog, akár minden nap.

A legnyilvánvalóbb trükk: feküdj le korán

A felkelés időpontjának megváltoztatását érdemes fokozatosan csinálni. 2-4 napig ébreszd magad a szokásosnál 10-15 perccel korábban, amíg úgy érzed, hogy megszoktad. Aztán folytathatod tovább. De korán kelővé válni szinte lehetetlen korán fekvés nélkül. Sokan tartoznak az éjszakai baglyok csoportjába, akik számára a korán fekvésről könnyebb beszélni, mint azt megtenni. Ahelyett, hogy három órával korábban mennél aludni, kövesd itt is a fokozatosság elvét. Tehát, ha általában éjfélkor alszol el, próbálj meg néhány estén 11:45 órakor elaludni, majd válts 11:30-ra, és így tovább. A fokozatos átállás sokkal könnyebb a szervezeted számára, mint egy drasztikus változás, és nagyobb eséllyel válik szokássá.

Az elektromos eszközök kikapcsolása

Egy vagy két órával az elalvás előtt kapcsold ki az összes televíziót, telefont és egyéb kütyüt. Próbálj meg ragaszkodni ehhez a szabályhoz minden nap. Ígérjük, hogy idővel sokkal simábban megy.

Minimalizáld az esti programokat

Ne vállalj be minden utadba kerülő esti programot. Ez különösen hasznos, amikor eleve úgy érzed, hogy ezerfelé szakadsz, vagy ha azt veszed észre, hogy a társasági életed miatt állandóan későn kerülsz ágyba. Próbáld meg heti kettőre leszorítani az esti programjaid számát, és nézd meg, hogy tapasztalsz-e bármilyen változást az esti lefekvéseid időpontjában.

Lazulj el egy teával és egy fürdővel

A gyógyteák finomak és jótékony hatásúak. A kamilla vagy a levendula mindig jó választás. A teázás után pedig jólesik egy meleg fürdő.

Szerezz be egy jó matracot

Egy jó matrac igazodik a tested körvonalaihoz és jó megtámasztással segíti a pihentető alvást. Ha sokszor riadsz fel éjszakánként ok nélkül, vagy gyakran ébredsz hátfájással, talán ideje új matracot vásárolni. Egy rossz matracon ugyanis rosszul is fogsz aludni. Vannak, akik a puhább matracokat kedvelik, mások a keményebb alvófelületekre esküsznek, megint mások a közepes keménységű ágyat részesítik előnyben.

Figyelembe kell venned emellett a matrac méretét és a gyártásához használt különféle technológiákat. A matracválasztásnak nem kell nehéznek lennie, de a döntés körültekintést és kellő figyelmet érdemel. Az Air+ matracok különleges tulajdonságokkal rendelkeznek, ilyen pl. a prémium magasság, ami azért fontos, mert magasabb matracról könnyebb felkelni. A szabadalmaztatott Octaspring® technológia ideális megtámasztást biztosít, tehermentesíti a test nyomáspontjait, miközben egész éjjel hűvösen tartja a matracot.

Ennek oka a habrugók méhsejt formája és a közöttük húzódó légcsatornák. Általuk a matrac rendkívül jól lélegzik. A levegő szabadon áramlik a matracon keresztül, ami különösen előnyös, ha éjszakánként gyakran van meleged. Egy lélegző matracon nem kell ledobnod magadról a takarót az éjszaka közepén, és nyugodtabban alhatsz. Ráadásul az Air + matracok segítenek abban is, hogy ne csak korábban kelj, hanem energiával feltöltődve vágj neki a napnak.