VÁSÁRLÁS KATEGÓRIA SZERINT
Üzleteink
Club5* tagság
0
0 Ft
Losd fsdf sd
A kosarad üres.

Erősítsd az immunrendszered alvással - mutatjuk, miért

A járvány mindannyiunk számára nyilvánvalóvá tette, hogy az egészség a legnagyobb kincs a világon. Az egészséghez pedig elengedhetetlen az erős immunrendszer, ami megvéd minket a betegségekkel szemben. Tudtad, hogy az immunrendszeredet pihentető alvással is erősítheted? Olvass tovább!

Az egészséges immunrendszernek három kulcsfontosságú tényezője van: megfelelő táplálkozás, pozitív életszemlélet és az ALVÁS. Igen, az alvás elengedhetetlen az immunrendszer egészséges működéséhez, de szerencsére ennek megvalósítása egyszerű, praktikus és teljesen ingyenes. Az alvás fokozhatja a szervezet immunitását a vírusokkal és betegségekkel szemben.

Hogyan működik az immunrendszer?

Az immunrendszer figyelemre méltó módon működik. Először azonosítja a kórokozókat, mint amilyenek a vírusok, baktériumok vagy gombák, majd eltávolítja azokat a szervezetből vagy elpusztítja őket.  Ha az immunrendszer egy potenciálisan veszélyes anyagot érzékel, akkor antitesteket termel, amelyek felveszik a harcot a betolakodóval. Továbbá az immunrendszer képes megjegyezni, hogy mely anyagok veszélyesek, és egy ilyen anyag a következő alkalommal már sokkal gyorsabb immunválaszt vált ki. Például aki már túlesett bárányhimlőn, az ezért nem betegedhet meg újra: az immunrendszere felismeri a kórokozót és még azelőtt elpusztítja, mielőtt a tünetek megjelenhetnének. 

De hogy kapcsolódik mindez az alváshoz? Az alvás minősége szorosan összefügg az immunrendszer egészségével, mivel alvás közben erősödik a szervezet védekezőképessége.

Az alvás fokozza a T-sejtek termelődését

A T-sejtek a fehérvérsejtek egy típusa, amelyek a kórokozókkal szembeni küzdelemben játszanak fontos szerepet. Kutatások bizonyítják, hogy az alvás kedvezően hat a T-sejtekre, így azok hatékonyabban veszik fel a harcot a kórokozókkal szemben. Az elégtelen alvás gyengítheti a szervezet T-sejt termelését, ennek következtében pedig lecsökken a szervezet védekezőképessége és könnyebben kapunk el fertőzéseket.

Az alvás segít a hatékonyabb immunválasz létrehozásában

Az immunrendszerünk minden egyes behatolóval szemben egy haditervet készít. Igen! A testünk ennyire lenyűgöző! Alvás közben a szervezetünkben citokinek szabadulnak fel, amelyek elősegítik a sejtek közti kommunikációt és az immunsejteket a fertőzőtt sejteinkhez irányítják. Tulajdonképpen ezek a fehérjék segítik az immunrendszert a hatékony haditerv kidolgozásában, továbbá egy gyors és specifikus immunválasz létrehozásában.

Ezek a folyamatok csak akkor tudnak hatékonyan végbemenni a szervezetünkben, ha elegendő minőségi alvásban van részünk.

Olivia Arrezzolo alvásszakértő szerint mindannyiunknak szüksége van az ajánlott 8 óra alvásra éjszakánként. „A bizonyítékok azt mutatják, hogy az alváshiány rontja az immunitást: A kutatások szerint a mindössze négy-öt órás alvás után az immunsejtek számának 70%-os csökkenése figyelhető meg. Ennek következtében a szervezet nem képes olyan hatékonyan megküzdeni a vírusokkal, így például a koronavírussal sem. Szerencsére ez a csökkenés visszafordítható, amint a szervezetünk elegendő alváshoz jut (hét-kilenc óra éjszakánként).”

Tehát láthatod, hogy az immunrendszeredről való gondoskodás egyáltalán nem olyan nehéz. Csak hunyd le a szemedet és pihenj, az alvás pedig elintézi a többit helyetted anélkül, hogy észrevennéd.

A Dormeo termékek segíthetnek javítani az alvásod minőségét, és alacsonyan tartani a stressz-szintedet ebben a nehéz időszakban. Válassz pihe-piha párnáink, ölelő paplanjaink, minőségi matracaink és fedőmatracaink közül a zavartalan pihenésért.

A Dormeo az alvás szakértője: már több mint 18 éve segít az embereknek a minőségi alvás feltételeinek megteremtésében. A márkanév mögött álló nagyszerű csapatunk mindennap elkötelezetten dolgozik azért, hogy a legmagasabb minőségi előírásoknak is megfelelő, csúcskategóriás termékeket nyújthassunk Neked. Aludj jól éjszakáról éjszakára, hogy reggelenként gyönyörű napokra ébredhess!

 

Forrás: Dormeo.hu