VÁSÁRLÁS KATEGÓRIA SZERINT
Üzleteink
Club5* tagság
0
0 Ft
Losd fsdf sd
A kosarad üres.

Matracválasztás alvási pozíció alapján

Három főbb típusa van annak, ahogy az emberek alszanak, és ezek határozzák meg, milyen keménységű matracra van szükségük. Ez a három típus a hanyatt, oldalt és hason fekve alvás. A matracválasztásban szerepe van annak, hogy Ön melyik csoportba tartozik.

Három főbb típusa van annak, ahogy az emberek alszanak, és ezek határozzák meg, milyen keménységű matracra van szükségük. Ez a három típus a hanyatt, oldalt és hason fekve alvás.

Az alvásban is különbözőek vagyunk

Mivel mindenki másképpen alszik, nincsen általánosan meghatározott érték arra vonatkozóan, milyen az az ideális matrackeménység, amelyhez mindenkinek alkalmazkodnia kell. Vannak azonban általános elképzelések, amelyek segíthetnek Önnek eldönteni, mi a megfelelő matrackeménység az Ön és partnere számára.

Háton és oldalt alvók

Amint az elnevezés is sejteni engedi, a hanyatt fekve alvók a hátukon fekszenek alvás közben. Ez a testtartás más igényeket támaszt, mint az oldalt fekve alvás. Az oldalt fekve alvók esetében a test kevesebb helyen érintkezik az ággyal, a fej pedig magasabban helyezkedik el.

A kisebbség: hason fekvők

A hason fekve alvók vannak a legkevesebben. Annyiban hasonlítanak a hanyatt fekve alvókhoz, hogy ők is elnyúlnak az ágyon, és a fejük közelebb esik a felülethez. Annyi a különbség, hogy ők gyakran oldalra billentik a fejüket, vagy a karjukkal támasztják meg.

Nem tudja, hogyan szokott aludni?

Ha nem tudja, melyik típusba tartozik, kétféleképpen tudhatja ezt meg. Mindkettő nagyon egyszerű. Ha egyedül alszik, jegyezze rendszeresen fel, milyen testtartásban ébred. Az elalvásig tartó kb. 20 percben sokféle testhelyzetet felvehet, de az, amelyikben felébred, megmutatja, hogyan töltötte az éjszaka nagy részét. Ez az Ön domináns testhelyzete.

Kérdezze meg a párját

Ha van alvópartnere, kérje meg, hogy figyelje meg Önt. Biztosan meg tudja mondani, milyen testhelyzetben tölti éjszaka az alvási idő nagy részét.

Az arany középút: közepesen kemény matrac

A jelenleg elfogadott orvosi szakvélemény szerint a közepes keménységű matrac a legjobb az egészség szempontjából. Az, hogy Ön az alvók melyik típusába tartozik, befolyásolhatja, hogy el akar-e térni ettől a középúttól. 

Háton fekve alvóknak keményebb matrac

A hanyatt fekve alvóknak a matrackínálat keményebb matracaiból tanácsos választaniuk. Mivel a test teljes hátsó része szétterül a matracon, a súlya egyenletesebben oszlik el rajta, mint amikor az oldalán fekszik.

Miért nem jó a túl puha ágybetét?

Ha a matrac túlságosan puha, a test súlyosabb részei mélyen belesüllyednek a matracba, és nagyon megnyújtják a gerincet. Rugalmas matracra van szüksége, amely csak egy kicsit enged, hogy a gerinc megőrizhesse természetes ívét.

Oldalt fekvőknek puhább matrac

Azoknak, akik oldalt fekve alszanak, valamivel puhább matracra van szükségük. A testsúly egy kisebb területen koncentrálódik, és a súly nagy része a vállakat terheli. A matracnak jobban kell engednie, hogy a teste mélyebben belesüllyedhessen a matracba.

Fontos a fej alátámasztása

A fej és a matrac között is nagyobb a távolság. Ha nincsen magasabb párnája, fontos, hogy be tudjon egy kicsit süllyedni a matracba, hogy a feje ne billegjen túl magasan, természetellenes helyzetben. 

Hason fekvőknek keményebb matrac

A hason fekve alvóknak keményebb matracra van szükségük, akárcsak a hanyatt fekve alvóknak, mivel a súlyuk az egész törzsükön eloszlik. Hason fekve a vállak nem süllyednek olyan mélyen bele a matracba, de ha a matrac túlságosan puha, a medence jobban belenyomódik.