Club5* tagság
0
0 Ft
Losd fsdf sd
A kosarad üres.

Tippek és trükkök a gördülékenyebb reggelekért

Hogy kelsz fel reggelente? Ötször lenyomod a 10 perces szundit vagy kiugrasz az ágyból? Valljuk be, bárhogyan is, mindannyian egy kicsit többet szeretnénk még aludni. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet és érdekes tanácsot, hogyan kezdd a reggeleid hatékonyabban, mégha éjszakai bagolynak is számítasz.

Reggeli hideg zuhany

Egészséges emberként a reggeli hideg zuhany és a bőrön lecsorgó jeges víz gondalata inkább rémiszítő, mint megnyugtató. Ugyanakkor a hideg zuhanytól szaporábban ver a szívünk, és az egész testünkben felélénkül a vérkeringés. Ez pedig egész napra természetes adag energiát szolgáltat.

Elalvás előtt olvass hangosan magadnak, a gyerekeidnek vagy a partnerednek

A lefekvés előtti olvasás régi hagyomány. Amikor visszaemlékezünk a gyerekkorunkra, sokunk kedves emléke az esti meseolvasás, amikor az ágyban kényelmesen befészkelődve hallgattuk, ahogyan a minket szerető emberek a kedvenc történeteinket mesélték. És nem is igazán a mesékre emlékszünk, hanem arra a szeretetre és biztonságérzetre, amit mindettől kaptunk. Sokan nem tudnak olvasás nélkül elaludni, mások számára az ágyban olvasás ma már csupán gyerekkori emlék. Hangosan olvasni azonban a partnerednek is lehet. Ilyenkor romantikus és intim pillanatokat élhetsz át egy számodra különleges emberrel. Kapcsolatuk javítása érdekében a párok folyamatosan törekednek új dolgokat kipróbálni, és ehhez a könyvek is jó témával szolgálhatnak. A lefekvés előtti olvasás kellemes és megnyugtató tevékenység. A történetek segítségével kikapcsolhatod a napi stresszt, és a gondolatok szárnyán új helyekre repülhetsz. Magad mögött hagyhatod a gondjaidat és így sokkal könnyebben elalszol majd.

Szundikálni vagy nem szundikálni - ez itt a kérdés

Ha nappal alszol egy hosszabbat, akkor este nehezebben jön álom a szemedre. Amikor egy stresszes munkanap nagyon kimerít, hazaérkezés után a szundítás helyett próbálj meg inkább edzeni.

A nagy elmék mindig sétálnak

A séta hihetetlen előnyökkel jár mind az egészséged, mind pedig a hangulatod szempontjából. Charles Darwin, Friedrich Nietzsche , de még Arisztotelész is sétált: A sétáért rajongó nagy elmék sora hosszú. Hogy miért? A séta felébreszti az agyat és a kreativitást, és amikor nyugovóra térsz, sokkal gyorsabban ellazulsz. Meg fogsz lepődni, hogy milyen jó hatással lehet rád egy egyszerű séta.

Egy nemrégiben készült kutatás szerint azok, akik sétálnak, (akár egy rövidet) sokkal nyugodtabban alszanak, mint azok, akik egyáltalán nem mozognak.

Tedd az ébresztőórát messzire az ágytól, és állíts be ébresztőnek olyan zenét, amit szeretsz.

Ha az óra vagy a telefonod nincsen a kezed ügyében, kénytelen leszel kikelni az ágyból, hogy kikapcsold. És mivel senki sem szeret csörömpölő hangra ébredni, válassz olyan ébresztőzenét, amely kedves a fülednek. Ez lehet egy megnyugtató dallam vagy egy kedvenc zeneszámod. Ha így teszel, a reggelek kevésbé lesznek bosszantóak és jobb kedvvel vágsz neki a napnak.

Minden nap ágyazz be

A bevetetlen ágy a befejezetlenség üzenetét közvetíti.  Ez a rendetlenség egy formája, amely az életed más nehézségeire és bosszúságaira emlékeztet. Ha a hálószobát a pihentető alvás helyének tekinted, minden nap be kell ágyaznod.

Egy nemrégiben készült vizsgálat szerint azok az emberek, akik beágyaznak, majdnem 20% -kal nagyobb valószínűséggel alszanak jól éjszaka a bevetetlen ágyú személyekhez képest. Lehet, hogy csak a beágyazás hiányzik ahhoz, hogy éjjel kipihend magad, és minden reggel felfrissülve ébredj.

Hagyj magadnak időt reggelente

Ha az előtted álló napban olyan dolgok várnak, amelyeknek örülsz, sokkal izgalmasabb felkelni.

Sokak számára lehetetlenségnek tűnik nyugodtan megreggelizni, komótosan meginni a kávét, és kapkodás nélkül zuhanyozni, pedig ez a szokás nem elérhetetlen, és érdemes időt szakítani rá. Csodálatosnak fogod érezni magad, mert amikor munkába indulsz, tudni fogod, hogy már történt veled néhány jó dolog, és így egész nap kellemesebben érzed majd magad a bőrödben, nem beszélve arról, hogy a munkabírásod is nagyobb lesz.

Felébredni, és szinte azonnal kiviharzani a lakásból, nem a legjobb módja annak, hogy korán kelővé válj. Szánj időt a napkezdésre, engedd meg magadnak a nyugodt készülődést, a ráérős kávézást, a reggelit, az olvasást, a hírek meghallgatását, vagy bármi olyat, amitől jól érzed magad ébredés után. Ezekkel a tippekkel és trükkökkel egészen biztosan sikerül majd korábban kelned és jókedvűen indítani a napot.